Skip to content

NIEUWS

Digitale Stad helpt bij het overstappen

Digitale Stad ondersteunt bewoners en bedrijven bij het kiezen van een provider en het overstappen naar het glasvezelnetwerk.

Bewoners die overwegen over te stappen naar een provider op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad kunnen profiteren van deskundig advies en begeleiding. Michael, een vertegenwoordiger van de klantenservice van Digitale Stad, staat klaar om vragen te beantwoorden en advies te geven over de beste opties op basis van individuele behoeften en voorkeuren.

“Ik word zeer regelmatig gebeld door bewoners met de vraag wat ze moeten kiezen,” zegt Michael. “Meestal is mijn eerste vraag wat de huidige provider is. Vervolgens informeer ik naar de samenstelling van de gebruikers op het adres; jong of oud, wel of geen kinderen, wel of niet gamen, veel of weinig gebruikers, wel of niet werken en/of studeren aan huis. Hiermee kan ik vaak al een goede inschatting maken.”

Na het in kaart brengen van de behoeften, helpt Michael bewoners bij het vergelijken van verschillende pakketten en prijzen. Via de prijsvergelijker (www.digitale-stad.nl/ja) worden uitgebreide en eenvoudige pakketten vergeleken, zodat bewoners een duidelijk beeld krijgen van de beschikbare mogelijkheden en de bijbehorende kosten. Uiteindelijk beslissen bewoners zelf welk pakket het beste bij hen past.

Digitale Stad is ook actief bezig met lokale voorlichtingscampagnes over de aanleg en het gebruik van glasvezel. Als onderdeel van een campagnes zal Digitale Stad op zaterdag 2 en 9 maart aanwezig zijn in Borger. Meerdere providers, waaronder KPN, Odido, PLinq en Solcon, zullen ook aanwezig zijn om vragen van bewoners te beantwoorden. De informatiebus van Digitale Stad is ook aanwezig waarbij medewerkers van Digitale Stad alle vragen over glasvezel kunnen beantwoorden.

Bekijk hier de meeste gestelde vragen over abonnementen en waar je op moet letten bij het vergelijken.

Back To Top