Ga naar hoofdinhoud

CONTACT

VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?

VEELGESTELDE VRAGEN

Vragen over kosten, eigen bijdrage of vastrechtvergoeding
Ben ik duurder uit met glasvezel?

Een glasvezelabonnement is qua prijs vergelijkbaar met een abonnement via een ander netwerk. De prijs hangt af van welk abonnement en welke provider u kiest. Via onze providerpagina, https://www.digitale-stad.nl/glasvezel/#providers, ziet u welke providers abonnementen aanbieden op ons netwerk.

Is automatische incasso verplicht?

Ja, het is uitsluitend via automatische incasso mogelijk de eigen bijdrage te betalen. Dit geldt natuurlijk niet wanneer de aansluiting gratis wordt afgemonteerd.

Is het genoemde bedrag inclusief BTW?

Ja, de eigen bijdrage is bij zowel een particuliere als een zakelijke aansluiting inclusief BTW. Indien de aansluiting exclusief BTW is wordt dit expliciet aangegeven. Dit geldt natuurlijk niet wanneer de aansluiting gratis wordt afgemonteerd.

Op mijn erf staan twee woningen met een A en B nummer. Is het dan goedkoper om twee aansluitingen aan te vragen?

De eenmalige kosten per aansluiting staan vast. U betaalt voor 2 woningen op 1 erf ook ‘gewoon’ twee keer de aansluitkosten. Indien de aansluiting gratis is zijn natuurlijk beide aansluitingen gratis.

Wat als een concurrent een ander aanbod heeft. Past Digitale Stad de prijs dan aan?

Wij hebben geen inspraak op de prijsvoering van een concurrent. Wij passen onze propositie niet aan. De keuzes die wij hebben gemaakt zijn in het belang van het succesvol uitrollen van glasvezel in de regio.

Vragen over glasvezel
Hoe snel is glasvezel?

Glasvezel is het snelste netwerk. Met een glasvezelnetwerk zijn de hoogste internetsnelheden mogelijk. In Nederland worden op dit moment abonnementen aangeboden met een snelheid tot wel 1 Gbit/s (dat is 1.000 Mbit/s). Hiermee downloadt u in korte tijd een volledige film. En verstuurt u tientallen foto’s in hoge kwaliteit in enkele seconden.

Ik ben al wat ouder en gebruik geen internet. Heeft glasvezel ook voordelen voor mij?

Glasvezel biedt veel mogelijkheden voor zorg en beveiliging op afstand. Er komen steeds meer toepassingen, waardoor ouderen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Slimme apparaten, die in verbinding staan met de thuiszorg, andere instanties of familie, kunnen een oogje in het zeil houden. Een verpleegkundige informeert u bijvoorbeeld via een iPad, camera of TV over uw medicatie. Omdat de verpleegkundige u ziet, kan hij of zij een betere inschatting maken van de benodigde zorg.

Deze toepassingen vragen veel capaciteit (ook wel bandbreedte genoemd). Glasvezel biedt deze capaciteit, nu en in de toekomst en is daarmee uitermate geschikt voor dergelijke toepassingen.

Is glasvezel ook geschikt voor zakelijk internetgebruik?

Glasvezel biedt veel mogelijkheden voor zakelijk gebruik. U kunt niet alleen razendsnel en veilig internetten via een betrouwbaar netwerk, ook de upload- en downloadsnelheden zijn bijzonder hoog.

U kunt met glasvezel probleemloos gebruik maken van clouddiensten, videoconferenties, het delen van grote bestanden, maar ook bijvoorbeeld beveiliging en zorg op afstand. Een ander groot voordeel is dat het glasvezelnetwerk klaar is voor het bijkomend dataverkeer van toekomstige ontwikkelingen, zoals ‘smart farming’ of 3D-beeldbellen.

Digitale Stad kan naast aanleg van glasvezel ook zakelijke diensten leveren in samenwerking met haar zusterorganisaties The VOIP Company en Telcadom Security.

Is glasvezel ook interessant als ik niet veel internet?

De voordelen van glasvezel gaan verder dan alleen voor internet. Via ons glasvezelnetwerk kunt u namelijk ook bellen en tv-kijken. Sterker nog: met glasvezel is de beeldkwaliteit met tv-kijken extra goed. Het is het snelste, stabielste netwerk en biedt een betrouwbare verbinding voor al uw apparaten. Ook als u niet veel internet.

Waarom komt er een nieuw netwerk?

Met z’n allen verbruiken we thuis steeds meer data. We internetten, streamen, online gamen en werken thuis. En dat nog het liefst tegelijkertijd op verschillende apparaten. Dat wordt de komende jaren alleen maar meer en daardoor blijft ons dataverbruik stijgen. Alleen glasvezel kan deze groei aan. Daarom sluiten wij buitengebieden en kleine kernen in heel Nederland aan op het open glasvezelnetwerk.

Waarom zou ik overstappen op glasvezel?

Glasvezel is het snelste en meest stabiele netwerk. Niet alleen van vandaag, maar ook van morgen. De voordelen van glasvezel liegen er niet om. In huis zijn steeds meer apparaten online. Niet alleen de laptop, smartphone en tv zijn online, maar ook apparaten als de slimme thermostaat en verlichting zijn online. We internetten meer en zijn met steeds meer apparaten tegelijkertijd online. Daar is een eersteklas netwerk voor nodig om voor voldoende bandbreedte te zorgen. Met glasvezel hebben al uw apparaten thuis snel en stabiel internet.

Wat is het verschil tussen glasvezel, COAX en koper (ADSL of VDSL)?

Glasvezel is gemaakt van superdunne glasvezels die ongeveer even dik zijn als een haar. Glasvezel geeft het signaal razendsnel door via licht. Bij een coaxkabel en koperen kabel geven stroomimpulsen het signaal door. Met koper merkt u dat de internetsnelheid afneemt als u verder van de wijkcentrale woont. Doordat glasvezel licht als transportmiddel gebruikt, is het super snel. De maximale download én uploadsnelheid is op dit moment 1.000 Mbit/s. Hiermee kun je razendsnel gamen met vrienden, videobellen met collega’s zonder haperingen, je vakantiefoto’s uploaden naar de cloud en supersnel video’s op YouTube zetten. De uploadsnelheid op koper is slechts 20 Mbit/s en op coax maximaal 50 Mbit/s.

Wat kan ik met een glasvezelverbinding?

Met glasvezel heeft u het snelste en meest stabiele internet in huis. Het is een krachtig netwerk dat niet alleen klaar is voor de mogelijkheden van vandaag, maar ook voor die van morgen. Met glasvezel kunt u nu al streamen, downloaden, online gamen en thuiswerken, en dit allemaal tegelijkertijd! Glasvezel heeft genoeg bandbreedte voor al uw apparaten thuis.

Vragen over inschrijving
Heb ik een bedenktermijn na het inschrijven bij Digitale Stad?

Er geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na ondertekening en datum van het inschrijfformulier. Zie onze algemene voorwaarden (https://www.digitale-stad.nl/algemene-voorwaarden-digitale-stad-bv/) voor extra informatie.

Ik heb een vakantiewoning op een vakantiepark. Kan ik dan ook een glasvezelaansluiting aanvragen?

Indien uw vakantiewoning een eigen, BAG geregistreerd, huisnummer heeft, dan kunt u een glasvezelaansluiting aanvragen. Zijn de toegangswegen op het vakantiepark in eigendom van de VVE of van het park dan dient u wel toestemming te hebben van de volledige VVE of de parkeigenaar voor de graafwerkzaamheden op het vakantiepark.

Ik heb glasvezelaansluiting van DeltaFiber/Glasvezel Buitenaf. Kan ik dan ook kiezen voor provider KPN of XS4ALL?

Nee, op het netwerk van DeltaFiber/Glasvezel Buitenaf leveren slechts een beperkt aantal providers. Hier vallen KPN en XS4ALL niet onder.

In het verleden is glasvezel aangelegd in mijn regio. Kan ik nu alsnog glasvezel krijgen?

Indien u zich op een eerder moment niet heeft ingeschreven of nog niet woonachtig was in deze regio kunt u alsnog worden aangesloten. Via het contactformulier op de contactpagina van deze website (https://www.digitale-stad.nl/contact/) kunt u uw vraag naar ons doorzetten. U ontvangt van ons een aanbod op maat en wij informeren u graag over de mogelijkheden die voor u van toepassing zijn.

Is het mogelijk om meer dan 1 aansluiting aan te vragen op 1 adres?

Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Wij vragen u hiervoor contact met ons op te nemen. Wij kunnen op aanvraag extra aansluitingen aanmaken. Vervolgens kunt u met het online inschrijfformulier de gegevens invullen. Voor de extra aansluiting zijn de voorwaarden vrijwel altijd gelijk aan de reguliere projectvoorwaarden.

Kan ik direct na inschrijving ook al een abonnement afsluiten bij een provider?

Nee, pas als de wijkcentrale in uw regio is opgeleverd en de aansluiting in uw woning is opgeleverd door de aannemer kunt een provider kiezen en een glasvezelabonnement afsluiten. U ontvangt hierover van ons tijdig bericht. In het algemeen duurt dit ongeveer 3 tot 10 werkdagen. Daarna kunt u een glasvezelabonnement afsluiten bij een van de deelnemende providers.

Kan mijn woning worden aangesloten op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad?

U kunt eenvoudig controleren of uw adres binnen ons werkgebied valt. Dit doet u met de postcodechecker op de homepagina.

Valt uw postcode niet binnen ons werkgebied, maar wilt u wel glasvezel? Neem s.v.p. contact op met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (https://www.digitale-stad.nl/contact/).

Mijn adres komt niet voor in de postcodechecker. Wat nu?

Wordt uw postcode niet herkend door onze postcodechecker? Gaat het om een bestaande woning? Controleer dan of de postcode juist is ingevuld. Klopt de postcode en wordt hij toch niet herkend? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (www.digitale-stad.nl/contact).

Mijn woning is nog in aanbouw. Is het mogelijk om al een aansluiting aan te vragen?

Ja, dat is mogelijk. U dient aan de glasvezelvoorbereider aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Wij vragen u bij de inschrijving al te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.

Wat is het verschil tussen witte en grijze adressen?

In een aantal regio’s onderscheiden we twee soorten adressen: witte en grijze adressen. De witte adressen zijn die adressen waar nog geen netwerk of enkel een verouderd koper-netwerk beschikbaar is. Grijze adressen hebben al wel de beschikking over een snellere internet verbinding (bijvoorbeeld coaxkabel), maar nog geen glasvezelverbinding.

Vragen over aanleg
Hoe gaat de aanleg in zijn werk?

De aanleg van een glasvezelnetwerk is een hele onderneming. Om een glasvezelkabel in de meterkast te krijgen, zijn diverse aanlegwerkzaamheden nodig. Hieronder een opsomming van die diverse werkzaamheden:
Graafwerkzaamheden
We graven een geul van de hoofdkabel naar de woningen. Dit vindt grotendeels plaats op de openbare grond en gedeeltelijk op uw erf/eigen grond. Voordat we starten met graven op uw erf/eigen grond bekijken we samen met u waar en hoe de kabel de woning inkomt en waar we allemaal rekening mee moeten houden.
Boomboringen
Als er langs de openbare weg geen ruimte is om de kabel langs een boom te leggen, boren we een gat onder de kern van een boom door. De kabel wordt vervolgens onder de boom doorgetrokken. Bomen hoeven niet verwijderd te worden en de schade aan de boom blijft beperkt.
We komen vooraf bij u langs
Om in kaart te brengen wat er precies nodig is om uw glasvezelaansluiting te realiseren, komt er vooraf een schouwer bij u langs. Samen met de schouwer bepaalt u waar de glasvezelmodem gemonteerd moet worden en waar de kabel, over uw erf, de woning binnenkomt. Als u niet thuis bent, vindt u een ‘niet thuis-kaart’ in de brievenbus en proberen we het later nog eens. Lopen we u nogmaals mis, dan nemen we telefonisch contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen.
Tuinboring
Grootschalige graafwerkzaamheden zijn niet altijd nodig. Vaak kunnen we een glasvezelkabel over een korte afstand schieten, bijvoorbeeld van de stoep tot de woning (onder een voetpad of tuin door). Dit is niet altijd mogelijk en hangt af van de afstand tussen de openbare weg en de woning, de kwaliteit van de grond en mogelijke blokkades in de grond. De aannemer bepaalt hoe er het best gegraven kan worden voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. U begrijpt dat onze werkzaamheden enige overlast kunnen veroorzaken, maar dat proberen we tot een minimum te beperken. Zodra we beginnen in uw straat ontvangt u onze ‘graafkaart’. Hierin leest u welke stappen wij nemen voordat wij bij u in de woning een glasvezelaansluiting monteren.
Glasvezelkabel in uw woning
Na de aanleg naar uw woning is alleen nog een klein stukje oranje glasvezelkabel in de grond zichtbaar. Belangrijk: verwijder dit niet, want we hebben het nodig voor de aansluiting in uw woning. Na de aanleg brengt een monteur de kabel uw woning binnen en plaatst hij het glasvezelaansluitpunt. Voor de huisaansluiting wordt altijd een afspraak gemaakt.
Glasvezelkabel naar uw woonboot
Bent u woonachtig op een woonboot dat wordt de glasvezelkabel afgemonteerd in de meterkast op de wal. Dit ongeacht de afstand tussen de meterkast op de wal en de ligplaats van uw woonboot. U dient zelf of in afstemming met uw provider de verbinding van de meterkast naar uw woonboot te verzorgen.

Hoe kan ik mijn afspraak voor plaatsing van een glasvezel huisaansluiting verplaatsen?

Indien u de afspraak voor de huisaansluiting wilt verplaatsen, vragen wij u contact op met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (www.digitale-stad.nl/contact).

Hoe voorkomen de graafploegen het raken van kabels en leidingen in mijn tuin/erf?

Wij proberen dit natuurlijk altijd te voorkomen en gaan zo goed mogelijk voorbereid op het pad. Alle kabels en leidingen die in de grond liggen worden geregistreerd in een landelijk systeem van gemeenten en provincies, genaamd Klic. Voordat onze medewerkers aan de slag gaan, beoordelen zij eerst dit systeem. Heeft u zelf kabels en leidingen in de grond gelegd die niet zijn aangemeld bij Klic, dan vragen wij u dit aan de glasvezelvoorbereider te melden.

Is er verschil tussen een zakelijke en een particuliere aansluiting?

Fysiek is het product exact hetzelfde. Indien u voor de aansluiting dient te betalen dan biedt een zakelijke aansluiting de mogelijkheid om BTW terug te kunnen vorderen. Een zakelijke aansluiting kunt u uitsluitend in één termijn betalen.

Komt er iemand bij mijn woning kijken voor de aanleg?

Ja, er komt een glasvezelvoorbereider bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiënte manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning afgemonteerd kan worden.

Vragen over abonnementen
Als ik contact opneem met een provider, geven ze aan dat er nog geen glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Klopt dat?

Providers weten op basis van uw postcode en huisnummer welk soort verbinding u in uw meterkast heeft. Pas als de wijkcentrale in uw regio is opgeleverd en uw woning is opgeleverd door de aannemer wordt er aan de providers doorgegeven dat uw woning is aangesloten. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kunt kiezen voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende providers.

De monteur is bij mij thuis geweest en heeft het glasvezelaansluitpunt geplaatst. Kan ik een abonnement bij een provider bestellen?

U kunt een abonnement afsluiten bij een provider als het glasvezel aansluiting is geplaatst en als de glasvezel verbinding is afgemonteerd in de wijkcentrale. U krijgt hierover bericht van Digitale Stad zodra het netwerk klaar is. In het algemeen ontvangt dit bericht ongeveer 5 werkdagen na het afmonteren van de glasvezel huisaansluiting.

Ik wil mijn abonnement bij de provider opzeggen.

U moet uw abonnement bij de provider zelf opzeggen. Dit is niet mogelijk via Digitale Stad, KPN NetwerkNL of Coöperatie Sterk Midden-Drenthe U.A.

Ik wil mijn telefoonnummer en e-mailadres behouden. Kan dat?

Dit ligt er aan welke provider u nu heeft. U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk. Ook indien u gebruik maakt van bijvoorbeeld een live-, hotmail- of gmail-account kunt u uiteraard uw e-mailadres behouden. Stapt u over van Ziggo naar een van de deelnemende providers, dan krijgt u van uw nieuwe provider een nieuw e-mailadres. Bekijk op onze website welke providers deelnemen.

Ik wil wel een glasvezelaansluiting, maar ik wil Ziggo Sport behouden. Kan dat?

Ook andere providers dan Ziggo leveren vaak Ziggo Sport in de vorm van een ‘plus pakket’. U betaalt dan iets extra per maand, maar u kunt wel Ziggo Sport kijken.

Is het mogelijk om bij mijn huidige provider te blijven?

Dit ligt er aan bij welke provider u nu uw abonnement hebt. Ziggo heeft een eigen COAX netwerk en levert geen diensten over het open glasvezelnetwerk.

Mijn huidige abonnement bij de dienstaanbieder loopt nog enkele maanden. Neemt de nieuwe dienstaanbieder dat abonnement over?

Indien u minder dan een jaar geleden een abonnement heeft afgesloten bij een provider, dan zit u waarschijnlijk nog binnen een jaarcontract dat u moet uitdienen. Na het eerste jaar is een abonnement normaal gesproken maandelijks opzegbaar. Met uw nieuwe provider (die via glasvezel gaat leveren) kunt u meestal afspraken maken over de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo is er geen overlap of gat tussen het beëindigen van uw huidige abonnement en het ingaan van uw nieuwe glasvezelabonnement.

Waar moet ik op letten bij het vergelijken?

Prijs, duur van het abonnement en andere kosten
Heel belangrijk is hoeveel abonnementskosten u per maand betaalt. En hoe lang uw abonnement loopt. Krijgt u een welkomstkorting? Let dan op tot wanneer de korting geldt en wat u daarna gaat betalen. En als u veel belt: wat zijn de beltarieven? Let ook op eenmalige kosten. Moet u aansluitingskosten betalen? Is er installatie-garantie en is een (gratis) monteur beschikbaar?

De internetsnelheid
In het algemeen geldt: hoe hoger de snelheid, hoe duurder het abonnement. Vraag uzelf daarom af welke internetsnelheid u nodig hebt. Op de website van de meeste internetaanbieders kunt u daar meer informatie over vinden. Vindt u het belangrijk dat uw internet snel is? De aanbieder geeft aan wat de maximale downloadsnelheid en uploadsnelheid is.

Meerdere televisies?
Wilt u in een andere kamer ook televisie kunnen kijken? Kijk dan bij welk abonnement dat mogelijk is. Soms moet u extra kosten betalen per televisie. Of extra kabels aanleggen.

Kies een eigen e-mailadres
In plaats van een e-mailadres bij een provider kunt u ook een gratis e-mailadres aan maken bij bijvoorbeeld Gmail. com, Outlook.com of Yahoo.com. Hiermee bent u voor e-mailberichten niet meer afhankelijk van een provider en u eenvoudig kunt overstappen naar een andere provider. Het geeft u dus veel vrijheid en flexibiliteit.

Wifi-signaal overal in huis
Heeft u een groot huis en wilt u ook in de tuin beschikken over een goed draadloos netwerk. Kijk dan naar de mogelijkheden die providers te bieden hebben qua wifi[1]versterkers en smart-home toepassingen.

Tip! Maak gebruik van de overstapservice en combi-voordeel
Veel providers kunnen je helpen bij de overstap zodat bijvoorbeeld met nummerbehoud. Check de einddatum van uw huidige contract zodat u kosteloos kunt overstappen en van een nieuw aanbod kunt profiteren. Kijk ook naar combi-voordeel dat u kunt behalen als u een abonnement voor internet, bellen en TV combineert met mobiel abonnement.

Digitale Stad helpt bij het overstappen
Heeft u hulp nodig bij het overstappen naar een provider op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad dan kunt u gerust telefonisch of per e-mail contact opnemen. Digitale Stad is volledig onafhankelijk bij het adviseren over een bepaalde provider..

Vragen over corona
De geplande afspraak is niet doorgegaan. Kan ik een nieuwe afspraak maken?

Als een geplande afspraak niet is doorgegaan, dan maken we uiteraard graag een nieuwe afspraak. Wij vragen u contact op te nemen met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (https://www.digitale-stad.nl/contact/).

Hoe gaat Digitale Stad om met de uitbraak van het coronavirus in Nederland?

We houden de adviezen en maatregelen van de overheid en het RIVM scherp in de gaten en staan in nauw contact met onze aannemers. We bekijken onze maatregelen dan ook elke dag opnieuw. In lijn met de instructies van het RIVM zijn daarom de volgende maatregelen genomen:
a. Medewerkers blijven thuis bij (milde gezondheid)klachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts en mijden sociale contacten.
b. Medewerkers zorgen voor goede hygiëne maatregelen, zoals het gebruik van papieren zakdoekjes, geen handen schudden, regelmatig handen wassen met water en zeep, en hoesten en niezen in de binnenkant van de elleboog.
Bij het uitvoeren van de schouw en/of het realiseren van de glasvezelaansluiting in huis houden onze medewerkers gepaste afstand (ca 1,5 meter) tot u als klant. Hierbij vragen wij ook uw medewerking.

Komen de glasvezelvoorbereiders of de monteurs nog steeds bij mij langs nu het coronavirus in Nederland actief is?

Wij hebben een aantal strikte maatregelen getroffen en zien daarom op dit moment geen reden om de werkzaamheden binnenshuis niet uit te voeren. De glasvezelvoorbereiders en de monteurs ontsmetten hun handen voor en na het bezoek en dragen beschermende handschoenen. Daarnaast zullen zij u bijvoorbeeld vragen om in een andere ruimte te wachten, terwijl zij de werkzaamheden uitvoeren.

Heeft u zelf gezondheidsklachten? Dan vragen wij u om de afspraak af te zeggen. Neem s.v.p. contact op met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (https://www.digitale-stad.nl/contact/).

Werken jullie nu ook nog aan het netwerk?

Ons glasvezelnetwerk is onderdeel van het open glasvezelnetwerk in Nederland. Dit netwerk is heel belangrijk. Helemaal nu bijna iedereen thuiswerkt of met familie en vrienden wil videobellen. Het glasvezelnetwerk wordt beheerd en onderhouden om het elke dag voor u zo stabiel en betrouwbaar mogelijk te maken en houden; ook op dit moment. Wij leggen namelijk niet alleen een glasvezelnetwerk aan. Wij zorgen er ook voor dat het netwerk goed wordt onderhouden en altijd beschikbaar is.

Vragen over storing of schade
Ik heb de kabel in mijn tuin kapot gemaakt.

U dient deze storing te melden aan uw provider die er zorg voor zal dragen dat het probleem wordt verholpen.

Ik heb een storing (geen TV, geen internet, geen telefonie en/of kabel is kapot).

Storingen dient u altijd te melden aan uw eigen provider.

Ik heb op mijn eigen grond de glasvezelkabel stuk getrokken. Waar moet ik dit melden en wie moet de schade betalen?

Voordat u gaat graven in uw eigen grond adviseren wij u eerst een zogenaamde Klic-melding te doen (www.klicmelding.nl). U kunt dan zien waar de kabels en leidingen lopen. Indien u ondanks de Klic-melding toch een glasvezelkabel heeft stuk getrokken, meldt dit dan zo snel mogelijk bij uw provider. Deze licht onze netwerkbeheerder in, zodat de schade wordt hersteld. De kosten van de schade zijn voor uw rekening.

Waar kan ik een storing melden als ik geen TV, internet en/of telefoonverbinding meer heb?

Storingen aan uw tv, internet en/of telefoon meldt u altijd bij uw provider. Deze zoekt uit waar de storing aan ligt. Ligt de storing aan uw apparatuur of uw provider? Dan gaat uw provider u helpen dit op te lossen. Is er een storing op ons glasvezelnetwerk? Dan geeft uw provider dit door aan onze netwerkbeheerder en aan de landelijke storingsdienst. Zij pakken de storingsmeldingen op en proberen het zo snel mogelijk voor u op te lossen. Neem voor een storing dus altijd contact op met uw provider.

Vragen over zakelijk glasvezel
Mijn bedrijf is gevestigd op een bedrijventerrein dat grenst aan een gebied waar Digitale Stad glasvezel aanlegt. Kom ik ook in aanmerking voor een glasvezelaansluiting?

Er is een aantal voorwaarden om in aanmerking te komen voor een glasvezelaansluiting:
– Uw adres valt binnen het gebied dat wij voor de glasvezelcampagne hebben bepaald.
– Uw adres heeft nog geen glasvezelaansluiting.
– Uw adres staat geregistreerd in de Basisadministratie Adressen & Gebouwen (BAG) van uw gemeente.
Bedrijventerreinen worden niet standaard meegenomen in onze glasvezelprojecten. Graag komt Digitale Stad in contact met bedrijven op een bedrijventerrein om gezamenlijk te kijken wat de mogelijkheden zijn om glasvezel aan te leggen. Voor aanleg bedrijventerreinen zijn wij bereikbaar via 085-4858585 of www.digitale-stad.nl/zakelijk-adviesgesprek/

Vragen over Digitale Stad
Met wie werkt Digitale Stad samen?

Digitale Stad werkt in haar projecten nauw samen met Delta Infratechniek Rijssen, KPN Netwerk, Glaspoort en Selecta Infratechniek. In samenwerking met deze partijen zorgen wij voor de oplevering en exploitatie van een betrouwbaar open glasvezelnetwerk in buitengebieden, dorpskernen en op bedrijventerreinen.

Waar kan ik de Privacyverklaring van Digitale Stad bekijken?

U kunt de Privacyverklaring van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:

Privacyverklaring v.22.3

Wat zijn de verschillen tussen Digitale Stad, KPN NetwerkNL en providers?

Digitale Stad legt het glasvezelnetwerk aan. KPN NetwerkNL beheert het glasvezelnetwerk. Providers leveren diensten via het glasvezelnetwerk. Digitale Stad en KPN NetwerkNL bieden zelf geen abonnementen aan. Dit doen providers. Zie het als volgt: Digitale Stad legt een snelweg aan en KPN NetwerkNL zorgt ervoor dat deze in topconditie is. Providers zijn de auto’s op de snelweg die jouw data vervoeren. Daarom is ons glasvezelnetwerk open. Zo kunnen verschillende providers gebruikmaken van onze snelweg.

Wie beheert het netwerk?

Delta Infratechniek Rijssen en KPN NetwerkNL zijn de beheerders van het open glasvezelnetwerk en zorgen samen met de providers voor de dienstverlening op het glasvezelnetwerk. Digitale Stad is het klantloket voor vragen over aanleg, na-aansluitingen, financiële en netwerk-administratie.

Wie is Digitale Stad?

Digitale Stad verzorgt glasvezelprojecten in het buitengebied en in dorpskernen. De taak van Digitale Stad is om de consument in de breedste zin van het woord oplossingen te bieden op het gebied van connectiviteit. Zo leggen wij, in samenwerking met onze gerenommeerde partners, glasvezelnetwerk aan in buitengebieden, bouwen wij glasvezelnetwerken specifiek voor industriegebieden en leveren wij zakelijke telecomdiensten, denk hierbij aan telefonie, werkplekbeheer, beveiliging etc. Daarnaast geven wij consumenten keuzevrijheid wat betreft providers, zo kunt u zich op ons netwerk aansluiten op bijvoorbeeld KPN, Odido, Freedom, Solcon, Plinq, Budget alles-in-1, e.d..

CONTACTFORMULIER

Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.








    ONZE GEGEVENS

    Digitale Stad B.V.
    Plesmanstraat 6 B
    3833 LA  Leusden
    KVK nr.: 70075735

    SOCIAL MEDIA
    U kunt ons ook bereiken via social media!

    TOCH LIEVER TELEFONISCH CONTACT?

    U kunt onze klantenservice op werkdagen bereiken van 8:30 tot 12:30 uur en van 13:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer:

    085 485 85 85

    Back To Top