skip to Main Content

CONTACT

VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?

VEELGESTELDE VRAGEN

Algemene vragen
De monteur is bij mij thuis geweest en heeft de glasvezelmodem aangesloten. Kan ik een abonnement bij een provider bestellen?

U kunt een abonnement afsluiten bij een provider nadat uw woning correct is aangesloten en de hoofdkabel is aangesloten op het open glasvezelnetwerk. U krijgt hierover bericht van Digitale Stad zodra het netwerk klaar is. In het algemeen ontvangt dit bericht ongeveer 5 werkdagen na het afmonteren van de huisaansluiting.

Kan mijn woning worden aangesloten op glasvezel van Digitale Stad?

U kunt eenvoudig controleren of uw adres binnen ons werkgebied valt. Dit doet u met de postcodecheck. Valt uw postcode niet binnen ons werkgebied, maar wilt u wel glasvezel? Neem contact op met de klantenservice, om te oriënteren of het aansluiten van uw woning mogelijk is.

Wat is het verschil tussen witte en grijze adressen?

We onderscheiden twee soorten adressen: witte en grijze adressen. De witte adressen zijn die adressen waar nog geen enkele vorm van snel internet beschikbaar is. Grijze adressen hebben al wel de beschikking over een snellere internet verbinding (bijvoorbeeld coaxkabel), maar nog geen glasvezelverbinding.

Vragen over kosten
Op mijn erf staan twee woningen met een A en B nummer. Is het dan goedkoper om twee aansluitingen aan te vragen?

Nee, dat is niet goedkoper. De eenmalige kosten per aansluiting staan vast. Indien van toepassing betaalt u voor 2 woningen op 1 erf ook ‘gewoon’ twee keer de aansluitkosten.

Wat kost een aansluiting in één van de kernen in Westerveld?

De aanleg en aansluiting binnen de kernen van Darp, Diever, Dwingeloo, Havelte, Uffelte, Vledder, Wapse, Wapserveen en Wilhelminaoord kost u helemaal niets.

Iedereen krijgt bezoek van één van onze schouwers en wordt (indien u geen bezwaar heeft) gratis aangesloten, u betaalt ook geen andere (maandelijkse) kosten aan ons. U betaalt enkel de kosten aan uw provider als u de glasvezelverbinding gaat gebruiken.

Wat kost een aansluiting in het buitengebied van Westerveld?

Op dit moment is het project buitengebied Westerveld afgerond. We kunnen veel woningen nog steeds aansluiten maar dit is altijd maatwerk. Stuur een mail naar info@digitale-stad.nl met uw contactgegevens en u ontvangt een offerte op maat.

Vragen over glasvezel
Ik wil wel een glasvezelaansluiting, maar ik wil Ziggo Sport behouden. Kan dat?

Ook andere providers dan Ziggo leveren vaak Ziggo Sport in de vorm van een ‘plus pakket’. U betaalt dan iets extra per maand, maar u kunt wel Ziggo Sport kijken.

Vragen over aanleg
Hoe voorkomen de graafploegen het raken van kabels en leidingen in mijn tuin/erf?

Wij proberen dit natuurlijk altijd te voorkomen en gaan zo goed mogelijk voorbereid op het pad. Alle kabels en leidingen die in de grond liggen worden geregistreerd in een landelijk systeem van gemeenten en provincies, genaamd Klic. Voordat onze medewerkers aan de slag gaan, beoordelen zij eerst dit systeem. Heeft u zelf kabels en leidingen in de grond gelegd die niet zijn aangemeld bij Klic, dan vragen wij u dit aan de schouwer te melden.

Is het mogelijk om meer dan 1 aansluiting aan te vragen op 1 adres?

Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Wij vragen u hiervoor contact met ons op te nemen. Wij kunnen op aanvraag extra aansluitingen aanmaken. Vervolgens kunt u met het online inschrijfformulier de gegevens invullen. De aansluitkosten zijn voor de extra aansluitingen gelijk aan de kosten van de 1e aansluiting.

Komt er iemand bij mijn woning kijken voor de aanleg?

Ja, er komt een schouwer bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiënte manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning afgemonteerd kan worden.

Mijn woning is nog in aanbouw. Is het mogelijk om al een aansluiting aan te vragen?

Ja, dat is mogelijk. U dient aan de schouwer aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Wij vragen u bij de inschrijving al te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.

Vragen over Digitale Stad
Gaat Digitale Stad met zekerheid aanleggen?

Digitale Stad gaat glasvezel aanleggen in het buitengebied van Heerenveen. Digitale Stad is inmiddels met de voorbereidingen van de aanleg begonnen en is in gesprek met de gemeente voor het verkrijgen van de juiste vergunningen.

Met wie werkt Digitale Stad samen?

Digitale Stad werkt in haar projecten nauw samen met Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en KPN NetwerkNL. In samenwerking met deze partijen zorgen wij voor een betrouwbaar open glasvezelnetwerk in het buitengebied.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad bekijken?

U kunt de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:
https://www.digitale-stad.nl/algemene-voorwaarden-digitale-stad-bv/

 

Wanneer wordt de eigen bijdrage geïncasseerd?

Nadat uw aansluiting is opgeleverd ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage wordt ongeveer 1 week na factuurdatum van uw IBAN geïncasseerd.

Wat kost een glasvezelaansluiting bij Digitale Stad?

De grijze adressen worden kosteloos aangesloten op het glasvezelnetwerk van Digitale Stad. De witte adressen kunnen kiezen voor een maandelijkse vastrechtvergoeding van € 12,50 (inclusief BTW) of een eenmalige afkoop van de vastrechtvergoeding voor € 1.800,- (inclusief BTW).

Wie is Digitale Stad?

Digitale Stad verzorgt glasvezelprojecten in het buitengebied. De taak van Digitale Stad is om de consument in de breedste zin van het woord oplossingen te bieden op het gebied van connectiviteit. Zo leggen wij, in samenwerking met onze gerenomeerde partners, glasvezelnetwerk aan in buitengebieden, bouwen wij glasvezelnetwerken specifiek voor industriegebieden en leveren wij zakelijke telecomdiensten, denk hierbij aan telefonie, werkplekbeheer, beveiliging etc. Daarnaast geven wij consumenten keuzevrijheid wat betreft providers, zo kunt u zich op ons netwerk aansluiten op bijvoorbeeld KPN, XS4ALL, Telfort, T-mobile Thuis.

Overige vragen
Ik heb een vakantiewoning op een vakantiepark. Kan ik dan ook een glasvezelaansluiting aanvragen?

Indien uw vakantiewoning een eigen, BAG geregistreerd, huisnummer heeft, dan kunt u een glasvezelaansluiting aanvragen. Zijn de toegangswegen op het vakantiepark in eigendom van de VVE of van het park dan dient u wel toestemming te hebben van de volledige VVE of de parkeigenaar voor de graafwerkzaamheden op het vakantiepark.

Is er verschil tussen een zakelijke en een particuliere aansluiting?

Fysiek is het product exact hetzelfde. Een zakelijke aansluiting biedt u de mogelijkheid om BTW terug te kunnen vorderen. Bij een particuliere aansluiting heeft u de mogelijkheid om de eigen bijdrage in twee termijnen te betalen. Bij een zakelijke aansluiting is dit niet mogelijk.

Wat als een concurrent een ander aanbod heeft. Past Digitale Stad de prijs dan aan?

We hebben geen inspraak op de prijsvoering van een concurrent. Wij passen onze propositie niet aan. De keuzes die wij hebben gemaakt zijn in het belang van het succesvol uitrollen van glasvezel in de regio.

Wie beheert het netwerk?

KPN NetwerkNL is de beheerder van het ‘open’ glasvezelnetwerk en zorgt straks samen met de providers voor de dienstverlening op het glasvezelnetwerk.

CONTACTFORMULIER

Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.








    ONZE GEGEVENS

    Digitale Stad BV

    Plesmanstraat 6B
    3833 LA  Leusden

    KvK nr: 70075735

    SOCIAL MEDIA
    U kunt ons ook bereiken via social media!

    Facebook    LinkedIn

    TOCH LIEVER TELEFONISCH CONTACT?

    U kunt onze klantenservice bereiken op:

    085-0711944

    Back To Top