CONTACT
VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?
VEELGESTELDE VRAGEN
U kunt een abonnement afsluiten bij een provider nadat uw woning correct is aangesloten en de hoofdkabel is aangesloten op het open glasvezelnetwerk. U krijgt hierover bericht van Digitale Stad zodra het netwerk klaar is. In het algemeen ontvangt dit bericht ongeveer 5 werkdagen na het afmonteren van de huisaansluiting.
U kunt eenvoudig controleren of uw adres binnen ons werkgebied valt. Dit doet u met de postcodecheck. Valt uw postcode niet binnen ons werkgebied, maar wilt u wel glasvezel? Neem contact op met de klantenservice, om te oriënteren of het aansluiten van uw woning mogelijk is.
In een aantal regio’s onderscheiden we twee soorten adressen: witte en grijze adressen. De witte adressen zijn die adressen waar nog geen enkele vorm van snel internet beschikbaar is. Grijze adressen hebben al wel de beschikking over een snellere internet verbinding (bijvoorbeeld coaxkabel), maar nog geen glasvezelverbinding.
De eenmalige kosten per aansluiting staan vast. U betaalt voor 2 woningen op 1 erf ook ‘gewoon’ twee keer de aansluitkosten. Indien de aansluiting gratis is zijn natuurlijk beide aansluitingen gratis.
Ook andere providers dan Ziggo leveren vaak Ziggo Sport in de vorm van een ‘plus pakket’. U betaalt dan iets extra per maand, maar u kunt wel Ziggo Sport kijken.
Wij proberen dit natuurlijk altijd te voorkomen en gaan zo goed mogelijk voorbereid op het pad. Alle kabels en leidingen die in de grond liggen worden geregistreerd in een landelijk systeem van gemeenten en provincies, genaamd Klic. Voordat onze medewerkers aan de slag gaan, beoordelen zij eerst dit systeem. Heeft u zelf kabels en leidingen in de grond gelegd die niet zijn aangemeld bij Klic, dan vragen wij u dit aan de schouwer te melden.
Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Wij vragen u hiervoor contact met ons op te nemen. Wij kunnen op aanvraag extra aansluitingen aanmaken. Vervolgens kunt u met het online inschrijfformulier de gegevens invullen. De aansluitkosten zijn voor de extra aansluitingen gelijk aan de kosten van de 1e aansluiting.
Ja, er komt een schouwer bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiënte manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning afgemonteerd kan worden.
Ja, dat is mogelijk. U dient aan de schouwer aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Wij vragen u bij de inschrijving al te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.
Digitale Stad werkt in haar projecten nauw samen met Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en KPN NetwerkNL. In samenwerking met deze partijen zorgen wij voor een betrouwbaar open glasvezelnetwerk in het buitengebied.
U kunt de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:
https://www.digitale-stad.nl/algemene-voorwaarden-digitale-stad-bv/
Nadat uw aansluiting is opgeleverd ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage wordt ongeveer 1 week na factuurdatum van uw IBAN geïncasseerd.
Digitale Stad verzorgt glasvezelprojecten in het buitengebied. De taak van Digitale Stad is om de consument in de breedste zin van het woord oplossingen te bieden op het gebied van connectiviteit. Zo leggen wij, in samenwerking met onze gerenomeerde partners, glasvezelnetwerk aan in buitengebieden, bouwen wij glasvezelnetwerken specifiek voor industriegebieden en leveren wij zakelijke telecomdiensten, denk hierbij aan telefonie, werkplekbeheer, beveiliging etc. Daarnaast geven wij consumenten keuzevrijheid wat betreft providers, zo kunt u zich op ons netwerk aansluiten op bijvoorbeeld KPN, XS4ALL, Telfort, T-mobile Thuis.
Indien uw vakantiewoning een eigen, BAG geregistreerd, huisnummer heeft, dan kunt u een glasvezelaansluiting aanvragen. Zijn de toegangswegen op het vakantiepark in eigendom van de VVE of van het park dan dient u wel toestemming te hebben van de volledige VVE of de parkeigenaar voor de graafwerkzaamheden op het vakantiepark.
Fysiek is het product exact hetzelfde. Een zakelijke aansluiting biedt u de mogelijkheid om BTW terug te kunnen vorderen. Bij een particuliere aansluiting heeft u de mogelijkheid om de eigen bijdrage in twee termijnen te betalen. Bij een zakelijke aansluiting is dit niet mogelijk.
We hebben geen inspraak op de prijsvoering van een concurrent. Wij passen onze propositie niet aan. De keuzes die wij hebben gemaakt zijn in het belang van het succesvol uitrollen van glasvezel in de regio.
KPN NetwerkNL is de beheerder van het ‘open’ glasvezelnetwerk en zorgt straks samen met de providers voor de dienstverlening op het glasvezelnetwerk.
CONTACTFORMULIER
Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.