Ga naar hoofdinhoud

CONTACT

VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?

VEELGESTELDE VRAGEN

Vragen over kosten, eigen bijdrage of vastrechtvergoeding
Het glasvezelnetwerk van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe is verkocht aan KPN. Waarom moet ik dan betalen aan Digitale Stad?

Coöperatie Sterk Midden-Drenthe U.A. heeft het glasvezelnetwerk verkocht aan KPN NetwerkNL. De coöperatie toeslag van € 11,00 (incl. 21% BTW) die u betaalde aan de coöperatie heet nu vastrechtvergoeding. Digitale Stad incasseert de vastrechtvergoeding voor KPN NetwerkNL en is het loket voor alle vragen hieromtrent.

Hoe zit dat met die 2de uitkering van de Coöperatie Sterk Midden-Drenthe?

De 1e uitkering is gedaan rond kerstmis 2020 aan leden van de coöperatie die op 1-10-2020 nog lid waren van de coöperatie Sterk Midden-Drenthe U.A. Deze uitkering betrof het aantal maanden betaald lidmaatschap vermenigvuldigd met € 11,00 t/m november 2020. De 2e uitkering wordt gedaan uit het geld dat bij vereffening (opheffen) van de coöperatie nog over is en wordt gedaan aan leden die op 1-10-2020 nog lid waren. De verwachting is dat dit rond juni 2021 zal plaatsvinden. Volg de berichtgeving hierover in de nieuwsbrief van de coöperatie.

Voor meer informatie over de verrekening van uw lidmaatschap van de coöperatie kunt u vragen stellen via info@sterkmiddendrenthe.nl.

Ik ga verhuizen naar een gebied waar wel/geen glasvezel is.

U dient een verhuizing door te geven aan Digitale Stad. Dit kan via info@digitale-stad.nl of telefonisch via 085 485 85 85 zodat uw overeenkomst voor uw huidige glasvezelaansluiting kan worden opgezegd. Indien er glasvezel van KPN NetwerkNL ligt in het gebied waar u heen verhuist, dan kunt u wellicht uw provider abonnement wel meenemen. Digitale Stad kan u hiermee helpen.

Ik heb al lang opgezegd. Waarom stuurt Digitale Stad nog facturen?

De opzegging is helaas niet goed bij ons binnengekomen. Per wanneer is de overeenkomst bij uw provider beëindigd? U kunt dit het beste aan de coöperatie doorgeven door een mail te sturen naar info@digitale-stad.nl of te bellen met het kantoor op 085 485 85 85.

Ik wil mijn gegevens (naam, e-mailadres en/of IBAN) wijzigen. Waar kan ik de wijzigingen doorgeven?

Indien dit gaat om de vastrechtvergoeding waarvoor u een overeenkomst met KPN NetwerkNL bent aangegaan dient u deze wijzigingen door te geven aan Digitale Stad via info@digitale-stad.nl of telefonisch via 085 485 85 85.

Indien dit gaat om uw relatie met de coöperatie, voor bijvoorbeeld de 2de uitkering, dan vragen wij u om deze gegevenswijzigingen ook door te geven aan de coöperatie via secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl of te bellen met het kantoor op 0593 76 00 21.

Ik wil mijn lidmaatschap van de coöperatie opzeggen.

Het lidmaatschap van de coöperatie is een overeenkomst tussen u en de coöperatie. Deze moet u dan ook opzeggen bij de coöperatie Sterk Midden Drenthe U.A door bij voorkeur een mail te sturen naar secretariaat@sterkmiddendrenthe.nl of te bellen met het kantoor op 0593 76 00 21.

Wilt u echter de overeenkomst opzeggen die u bent aangegaan met KPN NetwerkNL en met de verwerking van uw gegevens, dan moet u uw overeenkomst voor de aansluiting opzeggen bij Digitale Stad die dit namens KPN NetwerkNL afhandelt. U heeft daarna geen werkende aansluiting meer en u kunt via deze glasvezelaansluiting geen diensten meer ontvangen (van een provider).

Ik wil mijn overeenkomst met Digitale Stad opzeggen.

U heeft een overeenkomst met KPN NetwerkNL gesloten voor een glasvezelaansluiting. Hiervoor betaalt u € 11,00 (incl. 21% BTW) per maand vastrechtvergoeding. Indien u uw abonnement bij de provider heeft opgezegd, moet u ook uw overeenkomst met KPN NetwerkNL opzeggen, dit kan door te mailen met: info@digitale-stad.nl

Is automatische incasso verplicht?

Ja, het is uitsluitend via automatische incasso mogelijk de eigen bijdrage te betalen. Dit geldt natuurlijk niet wanneer de aansluiting gratis wordt afgemonteerd.

Vragen over glasvezel
Hoe snel is glasvezel?

Glasvezel is het snelste netwerk. Met een glasvezelnetwerk zijn de hoogste internetsnelheden mogelijk. In Nederland worden op dit moment abonnementen aangeboden met een snelheid tot wel 1 Gbit/s (dat is 1.000 Mbit/s). Hiermee downloadt u in korte tijd een volledige film. En verstuurt u tientallen foto’s in hoge kwaliteit in enkele seconden.

Ik ben al wat ouder en gebruik geen internet. Heeft glasvezel ook voordelen voor mij?

Glasvezel biedt veel mogelijkheden voor zorg en beveiliging op afstand. Er komen steeds meer toepassingen, waardoor ouderen langer zelfstandig thuis kunnen blijven wonen. Slimme apparaten, die in verbinding staan met de thuiszorg, andere instanties of familie, kunnen een oogje in het zeil houden. Een verpleegkundige informeert u bijvoorbeeld via een iPad, camera of TV over uw medicatie. Omdat de verpleegkundige u ziet, kan hij of zij een betere inschatting maken van de benodigde zorg.

Deze toepassingen vragen veel capaciteit (ook wel bandbreedte genoemd). Glasvezel biedt deze capaciteit, nu en in de toekomst en is daarmee uitermate geschikt voor dergelijke toepassingen.

Is glasvezel ook geschikt voor zakelijk internetgebruik?

Glasvezel biedt veel mogelijkheden voor zakelijk gebruik. U kunt niet alleen razendsnel en veilig internetten via een betrouwbaar netwerk, ook de upload- en downloadsnelheden zijn bijzonder hoog.

U kunt met glasvezel probleemloos gebruik maken van clouddiensten, videoconferenties, het delen van grote bestanden, maar ook bijvoorbeeld beveiliging en zorg op afstand. Een ander groot voordeel is dat het glasvezelnetwerk klaar is voor het bijkomend dataverkeer van toekomstige ontwikkelingen, zoals ‘smart farming’ of 3D-beeldbellen.

Digitale Stad kan naast aanleg van glasvezel ook zakelijke diensten leveren in samenwerking met haar zusterorganisaties The VOIP Company en Telcadom Security.

Is glasvezel ook interessant als ik niet veel internet?

De voordelen van glasvezel gaan verder dan alleen voor internet. Via ons glasvezelnetwerk kunt u namelijk ook bellen en tv-kijken. Sterker nog: met glasvezel is de beeldkwaliteit met tv-kijken extra goed. Het is het snelste, stabielste netwerk en biedt een betrouwbare verbinding voor al uw apparaten. Ook als u niet veel internet.

Waarom komt er een nieuw netwerk?

Met z’n allen verbruiken we thuis steeds meer data. We internetten, streamen, online gamen en werken thuis. En dat nog het liefst tegelijkertijd op verschillende apparaten. Dat wordt de komende jaren alleen maar meer en daardoor blijft ons dataverbruik stijgen. Alleen glasvezel kan deze groei aan. Daarom sluiten wij buitengebieden en kleine kernen in heel Nederland aan op het open glasvezelnetwerk.

Waarom zou ik overstappen op glasvezel?

Glasvezel is het snelste en meest stabiele netwerk. Niet alleen van vandaag, maar ook van morgen. De voordelen van glasvezel liegen er niet om. In huis zijn steeds meer apparaten online. Niet alleen de laptop, smartphone en tv zijn online, maar ook apparaten als de slimme thermostaat en verlichting zijn online. We internetten meer en zijn met steeds meer apparaten tegelijkertijd online. Daar is een eersteklas netwerk voor nodig om voor voldoende bandbreedte te zorgen. Met glasvezel hebben al uw apparaten thuis snel en stabiel internet.

Wat is het verschil tussen glasvezel, COAX en koper (ADSL of VDSL)?

Glasvezel is gemaakt van superdunne glasvezels die ongeveer even dik zijn als een haar. Glasvezel geeft het signaal razendsnel door via licht. Bij een coaxkabel en koperen kabel geven stroomimpulsen het signaal door. Met koper merkt u dat de internetsnelheid afneemt als u verder van de wijkcentrale woont. Doordat glasvezel licht als transportmiddel gebruikt, is het super snel. De maximale download én uploadsnelheid is op dit moment 1.000 Mbit/s. Hiermee kun je razendsnel gamen met vrienden, videobellen met collega’s zonder haperingen, je vakantiefoto’s uploaden naar de cloud en supersnel video’s op YouTube zetten. De uploadsnelheid op koper is slechts 20 Mbit/s en op coax maximaal 50 Mbit/s.

Wat kan ik met een glasvezelverbinding?

Met glasvezel heeft u het snelste en meest stabiele internet in huis. Het is een krachtig netwerk dat niet alleen klaar is voor de mogelijkheden van vandaag, maar ook voor die van morgen. Met glasvezel kunt u nu al streamen, downloaden, online gamen en thuiswerken, en dit allemaal tegelijkertijd! Glasvezel heeft genoeg bandbreedte voor al uw apparaten thuis.

Vragen over inschrijving
Ik bouw een nieuw huis en wil daar een glasvezelaansluiting.

U kunt deze vraag stellen aan Digitale Stad door een mail te sturen naar info@digitale-stad.nl of te bellen met het kantoor op 085 485 85 85.

Ik wil een glasvezelaansluiting (na-aansluiting).

U kunt deze vraag stellen aan Digitale Stad door een mail te sturen naar info@digitale-stad.nl of te bellen met het kantoor op 085 485 85 85.

In het verleden is glasvezel aangelegd in mijn regio. Kan ik nu alsnog glasvezel krijgen?

Indien u zich op een eerder moment niet heeft ingeschreven of nog niet woonachtig was in deze regio kunt u alsnog worden aangesloten. Via het contactformulier op de contactpagina van deze website (https://www.digitale-stad.nl/contact/) kunt u uw vraag naar ons doorzetten. U ontvangt van ons een aanbod op maat en wij informeren u graag over de mogelijkheden die voor u van toepassing zijn.

Mijn adres komt niet voor in de postcodechecker. Wat nu?

Wordt uw postcode niet herkend door onze postcodechecker? Gaat het om een bestaande woning? Controleer dan of de postcode juist is ingevuld. Klopt de postcode en wordt hij toch niet herkend? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier op onze website (www.digitale-stad.nl/contact).

Vragen over abonnementen
Ik wil mijn abonnement bij de provider opzeggen.

U moet uw abonnement bij de provider zelf opzeggen. Dit is niet mogelijk via Digitale Stad, KPN NetwerkNL of Coöperatie Sterk Midden-Drenthe U.A.

Ik wil mijn telefoonnummer en e-mailadres behouden. Kan dat?

Dit ligt er aan welke provider u nu heeft. U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk. Ook indien u gebruik maakt van bijvoorbeeld een live-, hotmail- of gmail-account kunt u uiteraard uw e-mailadres behouden. Stapt u over van Ziggo naar een van de deelnemende providers, dan krijgt u van uw nieuwe provider een nieuw e-mailadres. Bekijk op onze website welke providers deelnemen.

Ik wil overstappen naar KPN (provider).

De verwachting is dat KPN als provider rond medio juli 2021 op het netwerk actief zal worden. Zodra KPN als provider beschikbaar komt, wordt u zeker op de hoogte gebracht.

Ik wil wel een glasvezelaansluiting, maar ik wil Ziggo Sport behouden. Kan dat?

Ook andere providers dan Ziggo leveren vaak Ziggo Sport in de vorm van een ‘plus pakket’. U betaalt dan iets extra per maand, maar u kunt wel Ziggo Sport kijken.

Mijn huidige abonnement bij de dienstaanbieder loopt nog enkele maanden. Neemt de nieuwe dienstaanbieder dat abonnement over?

Indien u minder dan een jaar geleden een abonnement heeft afgesloten bij een provider, dan zit u waarschijnlijk nog binnen een jaarcontract dat u moet uitdienen. Na het eerste jaar is een abonnement normaal gesproken maandelijks opzegbaar. Met uw nieuwe provider (die via glasvezel gaat leveren) kunt u meestal afspraken maken over de ingangsdatum van uw nieuwe abonnement. Zo is er geen overlap of gat tussen het beëindigen van uw huidige abonnement en het ingaan van uw nieuwe glasvezelabonnement.

Vragen over storing of schade
Ik heb de kabel in mijn tuin kapot gemaakt.

U dient deze storing te melden aan uw provider die er zorg voor zal dragen dat het probleem wordt verholpen.

Ik heb een storing (geen TV, geen internet, geen telefonie en/of kabel is kapot).

Storingen dient u altijd te melden aan uw eigen provider.

Ik heb op mijn eigen grond de glasvezelkabel stuk getrokken. Waar moet ik dit melden en wie moet de schade betalen?

Voordat u gaat graven in uw eigen grond adviseren wij u eerst een zogenaamde Klic-melding te doen (www.klicmelding.nl). U kunt dan zien waar de kabels en leidingen lopen. Indien u ondanks de Klic-melding toch een glasvezelkabel heeft stuk getrokken, meldt dit dan zo snel mogelijk bij uw provider. Deze licht onze netwerkbeheerder in, zodat de schade wordt hersteld. De kosten van de schade zijn voor uw rekening.

Waar kan ik een storing melden als ik geen TV, internet en/of telefoonverbinding meer heb?

Storingen aan uw tv, internet en/of telefoon meldt u altijd bij uw provider. Deze zoekt uit waar de storing aan ligt. Ligt de storing aan uw apparatuur of uw provider? Dan gaat uw provider u helpen dit op te lossen. Is er een storing op ons glasvezelnetwerk? Dan geeft uw provider dit door aan onze netwerkbeheerder en aan de landelijke storingsdienst. Zij pakken de storingsmeldingen op en proberen het zo snel mogelijk voor u op te lossen. Neem voor een storing dus altijd contact op met uw provider.

Vragen over Digitale Stad
Waar kan ik de Privacyverklaring van Digitale Stad bekijken?

U kunt de Privacyverklaring van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:

Privacyverklaring v.22.3

CONTACTFORMULIER

Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.








    ONZE GEGEVENS

    Digitale Stad B.V.
    Plesmanstraat 6 B
    3833 LA  Leusden
    KVK nr.: 70075735

    SOCIAL MEDIA
    U kunt ons ook bereiken via social media!

    TOCH LIEVER TELEFONISCH CONTACT?

    U kunt onze klantenservice bereiken op:

    085 485 85 85

    Back To Top