skip to Main Content

AANLEG

DE AANLEG GAAT IN EEN AANTAL STAPPEN.

ONDERSTAAND EEN OVERZICHT VAN DE WERKZAAMHEDEN IN HEERENVEEN.

Heerenveen Oost:
Donderdag 26 augustus 2021 is de eerste huisaansluiting in deze regio gerealiseerd in Hoornsterzwaag. Momenteel worden alle woningen op ons glasvezelnetwerk aangesloten. Wij verwachten dat wij in januari 2022 vrijwel alle woningen hebben aangesloten. Bewoners die aangesloten worden krijgen ongeveer 2 weken van tevoren een afspraakbevestiging.

Heerenveen Noord:
Het gehele gebied is door onze glasvezelvoorbereiders inmiddels in kaart gebracht. Bewoners die nog geen bezoek hebben gehad en wel aangesloten willen worden, kunnen een bericht sturen via onze contactpagina.
Stap 1 – Momenteel worden in de omgeving van Akkrum graafwerkzaamheden uitgevoerd. Hier wordt het laatste stukje van het hoofdnetwerk in Heerenveen Noord aangelegd. Naar verwachting worden deze werkzaamheden in januari 2022 afgerond.
Stap 2 – Soms wordt de kabel tegelijk met stap 1 al naar de woning gelegd of geschoten. Mocht dat niet gebeuren dan betekent het niet dat u wordt overgeslagen en dat u geen aansluiting krijgt. De aannemer komt dan op een later moment terug om dit te verzorgen.
Stap 3 – De eerste huisaansluiting in Heerenveen Noord hopen wij nog dit jaar te realiseren. Daarna gaat het snel. We streven ernaar voor de zomer van 2022 alle adressen aangesloten te hebben.

aanleg-5-1140x1140-zo-pakkenwehetaan

ZO PAKKEN WE HET AAN
GEEN GEDOE, BEHOUD UW E-MAILADRES*

De glasvezeldienstverlening van Digitale Stad wordt geleverd door KPN over een gloednieuw aan te leggen, open glasvezelnetwerk. Het voordeel van ‘open’ is dat u zelf uw provider kiest; KPN, XS4ALL, Tele2, Telfort, T-Mobile of een van de vele andere providers. U hoeft dus niet van provider te wisselen en u kunt uw e-mailadres behouden. Mits uw provider is aangesloten op het netwerk.

* Met uitzondering van providers die niet aangesloten zijn bij het open netwerk.

aanleg-1-1140x1140-inventarisatie

INVENTARISATIE
AFSTEMMING VOORAF, SAMEN MET EEN EXPERT

Duidelijkheid, daar houden we van. Daarom inventariseert een expert vooraf samen met u waar de glasvezelmodem gemonteerd moet worden en waar de glasvezelkabel uw woning binnenkomt. Niet thuis? Dan laten we een kaartje voor u achter.

aanleg-2-1140x1140-tuinboring

TUINBORING
WIJ WETEN BIJNA ALLES…

De glasvezelkabel willen we zo efficiënt mogelijk en zonder schade te veroorzaken bij uw woning brengen. Gelukkig weten we via registratiesysteem “Klic” waar alle huidige kabels en leidingen zich bevinden. Heeft u ooit op uw erf een ongeregistreerde kabel of leiding gelegd? Geef het dan vooraf door aan onze expert.

aanleg-3-1140x1140-aansluiten

AANSLUITEN
NA DE AANLEG STEEKT ER EEN KLEIN STUKJE ORANJE GLASVEZELKABEL UIT DE GROND

Belangrijk: verwijder het oranje stukje kabel niet! We hebben dit nodig voor de aansluiting in uw woning. De monteur zal de kabel uw woning binnenbrengen en de glasvezelmodem plaatsen. Als u niet thuis bent, vindt u een ‘niet-thuis-kaart’ in de brievenbus. We proberen het dan later nog eens. Lopen we u nogmaals mis, dan bellen we u om een nieuwe afspraak te maken. Na de plaatsing kunt u nog geen glasvezelabonnement aanvragen!

aanleg-4-1140x1140-activeren

ACTIVEREN
U ONTVANGT BERICHT VAN ONS, ZODRA HET NETWERK GEREED IS EN GEACTIVEERD

Op dit moment kunt u een glasvezelabonnement afsluiten bij een provider naar keuze. Ook wordt de afgesproken automatische incasso voor de aansluitkosten aangekondigd. Blijft u bij uw huidige provider? Dan is de overstap nog gemakkelijker. Stapt u over? Dan kunt u gebruikmaken van de overstapservice van enkele providers. Na het afsluiten van uw abonnement, komt er een monteur bij u langs om uw aansluiting te activeren.

Back To Top