skip to Main Content

CONTACT

VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?

VEELGESTELDE VRAGEN

Algemene vragen
De monteur is bij mij thuis geweest en heeft de glasvezelmodem aangesloten. Kan ik een abonnement bij een provider bestellen?

U kunt een abonnement afsluiten bij een provider nadat uw woning correct is aangesloten en de hoofdkabel is aangesloten op het open glasvezelnetwerk. U krijgt hierover bericht van Digitale Stad zodra het netwerk klaar is. In het algemeen ontvangt dit bericht ongeveer 5 werkdagen na het afmonteren van de huisaansluiting.

Ik wil een bestelling doen bij de provider. Kan dat?

Zodra de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en uw woning is opgeleverd door de aannemer wordt er aan de providers doorgegeven dat uw woning is aangesloten. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kunt kiezen voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende providers.

Is automatische incasso verplicht?

Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.

Ja, het is uitsluitend via automatische incasso mogelijk de eigen bijdrage te betalen.

Is het genoemde bedrag inclusief BTW?

Ja, de eigen bijdrage bij zowel een particuliere als een zakelijke aansluiting is inclusief BTW.

Is het mogelijk om te onderhandelen over de eigen bijdrage?

Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.

Nee, het is niet mogelijk om te onderhandelen over de eigen bijdrage. Over dit scherpe aanbod is goed nagedacht en onderhandeld voordat wij over zijn gegaan tot deze campagne.

Kan mijn woning worden aangesloten op het glasvezelnetwerk?

U kunt eenvoudig controleren of uw adres binnen ons werkgebied valt. Dit doet u met de postcodecheck op de homepage.

Valt uw postcode niet binnen ons werkgebied, maar wilt u wel glasvezel? Neem dan contact op met onze klantenservice om te oriënteren of aansluiting van uw woning wel mogelijk is. U vindt onze contactgegevens en een contactformulier onder ‘Contact’.

Wie incasseert de eigen bijdrage van mijn IBAN?

Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.

Digitale Stad verzorgt het incassotraject. De eigen bijdrage wordt pas geïncasseerd nadat u van ons bericht daarover heeft ontvangen.

Vragen over kosten
In hoeveel termijnen kan ik de eigen bijdrage betalen?

Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.

Indien u heeft gekozen heeft voor een particuliere aansluiting kunt u kiezen uit betaling in 1 of 2 termijnen. Bij betaling in 2 termijnen wordt de eigen bijdrage in 2 gelijke termijnen verdeeld. De eerste termijn wordt ongeveer 1 week na ons bericht geïncasseerd. De tweede termijn volgt 90 dagen later. Het is wettelijk verplicht om de tweede termijn binnen 90 dagen te incasseren. We kunnen daarom geen uitzondering maken.

Maakt het nog verschil in kosten of mijn woning 20 meter of 300 meter van de openbare weg staat?

Nee, in de projectperiode kan iedere woning in het projectgebied voor hetzelfde projecttarief worden aangesloten. Na de projectperiode is de inschrijfmodule gesloten en kunt u alleen nog op aanvraag inschrijven. Indien u aangesloten kunt worden krijgt u een offerte voor de aansluitkosten waarbij rekening wordt gehouden met de werkelijke aanlegkosten. De afstand van de openbare weg tot de woning kan hierbij wel degelijk verschil maken in de kosten.

Op mijn erf staan twee woningen met een A en B nummer. Is het dan goedkoper om twee aansluitingen aan te vragen?

De eenmalige kosten per aansluiting staan vast. U betaalt voor 2 woningen op 1 erf ook ‘gewoon’ twee keer de aansluitkosten. Indien de aansluiting gratis is zijn natuurlijk beide aansluitingen gratis.

Wat kost een aansluiting in één van de kernen in Westerveld?

De aanleg en aansluiting binnen de kernen van Darp, Diever, Dwingeloo, Havelte, Uffelte, Vledder, Wapse, Wapserveen en Wilhelminaoord kost u helemaal niets.

Iedereen krijgt bezoek van één van onze schouwers en wordt (indien u geen bezwaar heeft) gratis aangesloten. U betaalt ook geen andere (maandelijkse) kosten aan ons. U betaalt enkel de kosten aan uw provider als u de glasvezelverbinding gaat gebruiken.

Wat kost een aansluiting in het buitengebied van Westerveld?

Op dit moment is het project buitengebied Westerveld afgerond. We kunnen veel woningen nog steeds aansluiten maar dit is altijd maatwerk. Ga naar onze contactpagina https://www.digitale-stad.nl/regio/westerveld/contact/ en vul het contactformulier in. Of stuur een e-mail met uw contactgegevens naar info@digitale-stad.nl en u ontvangt een offerte op maat.

Vragen over glasvezel
Als ik contact opneem met een provider, geven ze aan dat er nog geen glasvezel beschikbaar is op mijn adres. Klopt dat?

Providers weten op basis van uw postcode en huisnummer welk soort verbinding u in uw meterkast heeft. Pas als de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en uw woning is opgeleverd door de aannemer wordt er aan de providers doorgegeven dat uw woning is aangesloten. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kunt kiezen voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende providers.

Ik wil mijn e-mailadres behouden. Kan dat?

Dit ligt er aan welke provider u nu heeft. U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk. Ook indien u gebruik maakt van bijvoorbeeld een live-, hotmail- of gmail-account kunt u uiteraard uw e-mailadres behouden. Stapt u over van Ziggo naar een van de deelnemende providers, dan krijgt u van uw nieuwe provider een nieuw e-mailadres. Bekijk op onze website welke providers deelnemen.

Ik wil wel een glasvezelaansluiting, maar ik wil Ziggo Sport behouden. Kan dat?

Ook andere providers dan Ziggo leveren vaak Ziggo Sport in de vorm van een ‘plus pakket’. U betaalt dan iets extra per maand, maar u kunt wel Ziggo Sport kijken.

Is het mogelijk om bij mijn huidige provider te blijven?

Dit ligt er aan bij welke provider u nu uw abonnement hebt. Ziggo levert geen diensten over het open glasvezelnetwerk.

Wat zijn de voordelen van glasvezel bij Digitale Stad?
  • Super snel internet, nu en straks
  • Vrije providerkeuze door een open glasvezelnetwerk
  • Geen bijkomende kosten
  • Geen verplicht abonnement
  • Meerwaarde voor uw woning
  • Constante kwaliteit, ook bij meerdere apparaten
  • Uploaden en downloaden met dezelfde hoge snelheid
  • U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk
Welke providers leveren diensten op het open glasvezelnetwerk?

De meest bekende providers zijn: KPN, XS4ALL, Online.nl, Telfort en T-mobile Thuis. Maar ook Fiber.nl, Kliksafe, Plinq, Solcon, Stipte en Tweak leveren diensten op het open glasvezelnetwerk.

Vragen over inschrijving
Heb ik een bedenktermijn na het inschrijven bij Digitale Stad?

Er geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na ondertekening en datum van het inschrijfformulier. Zie onze algemene voorwaarden voor extra informatie.

Kan ik direct na inschrijving ook al een abonnement afsluiten bij een provider?

Nee, pas als de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en de aansluiting in uw woning is opgeleverd door de aannemer kunt een provider kiezen en een glasvezelabonnement afsluiten. U ontvangt hierover van ons tijdig bericht. In het algemeen duurt dit ongeveer 5 werkdagen. Daarna kunt u een glasvezelabonnement afsluiten bij een van de deelnemende providers.

Kan ik op één adres twee aansluitingen aanvragen? Is de tweede aansluiting ook gratis?

In het algemeen is het mogelijk om op hetzelfde adres een extra aansluiting aan te vragen, bijvoorbeeld voor een kantoor aan huis of een bedrijfshal. U kunt hiervoor via het contactformulier een verzoek indienen bij Digitale Stad. Voor de extra aansluiting zijn de voorwaarden vrijwel altijd gelijk aan de reguliere projectvoorwaarden.

Vragen over aanleg
Hoe voorkomen de graafploegen het raken van kabels en leidingen in mijn tuin/erf?

Wij proberen dit natuurlijk altijd te voorkomen en gaan zo goed mogelijk voorbereid op het pad. Alle kabels en leidingen die in de grond liggen worden geregistreerd in een landelijk systeem van gemeenten en provincies, genaamd Klic. Voordat onze medewerkers aan de slag gaan, beoordelen zij eerst dit systeem. Heeft u zelf kabels en leidingen in de grond gelegd die niet zijn aangemeld bij Klic, dan vragen wij u dit aan de schouwer te melden.

Is het mogelijk om meer dan 1 aansluiting aan te vragen op 1 adres?

Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Wij vragen u hiervoor contact met ons op te nemen. Wij kunnen op aanvraag extra aansluitingen aanmaken. Vervolgens kunt u met het online inschrijfformulier de gegevens invullen. De aansluitkosten zijn voor de extra aansluitingen gelijk aan de kosten van de 1e aansluiting.

Komt er iemand bij mijn woning kijken voor de aanleg?

Ja, er komt een schouwer bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiënte manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning afgemonteerd kan worden.

Mijn woning is nog in aanbouw. Is het mogelijk om al een aansluiting aan te vragen?

Ja, dat is mogelijk. U dient aan de schouwer aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Wij vragen u bij de inschrijving al te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.

Vragen over Digitale Stad
Met wie werkt Digitale Stad samen?

Digitale Stad werkt in haar projecten nauw samen met Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en KPN NetwerkNL. In samenwerking met deze partijen zorgen wij voor een betrouwbaar open glasvezelnetwerk in het buitengebied.

Waar kan ik de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad bekijken?

U kunt de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:
https://www.digitale-stad.nl/algemene-voorwaarden-digitale-stad-bv/

 

Wanneer wordt de eigen bijdrage geïncasseerd?

Nadat uw aansluiting is opgeleverd ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage wordt ongeveer 1 week na factuurdatum van uw IBAN geïncasseerd.

Overige vragen
Ik heb een vakantiewoning op een vakantiepark. Kan ik dan ook een glasvezelaansluiting aanvragen?

Indien uw vakantiewoning een eigen, BAG geregistreerd, huisnummer heeft, dan kunt u een glasvezelaansluiting aanvragen. Zijn de toegangswegen op het vakantiepark in eigendom van de VVE of van het park dan dient u wel toestemming te hebben van de volledige VVE of de parkeigenaar voor de graafwerkzaamheden op het vakantiepark.

Is er verschil tussen een zakelijke en een particuliere aansluiting?

Nee, er is fysiek geen verschil tussen een zakelijke en particuliere aansluiting. Heeft u een aansluiting waar u voor moet betalen dan heeft u met een zakelijke aansluiting de mogelijkheid van btw-aftrek. Bij een gratis aansluiting heeft u dat natuurlijk niet.

Wat als een concurrent een ander aanbod heeft. Past Digitale Stad de prijs dan aan?

We hebben geen inspraak op de prijsvoering van een concurrent. Wij passen onze propositie niet aan. De keuzes die wij hebben gemaakt zijn in het belang van het succesvol uitrollen van glasvezel in de regio.

Wie beheert het netwerk?

KPN NetwerkNL is de beheerder van het ‘open’ glasvezelnetwerk en zorgt straks samen met de providers voor de dienstverlening op het glasvezelnetwerk.

CONTACTFORMULIER

Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.








    ONZE GEGEVENS

    Digitale Stad BV

    Plesmanstraat 6B
    3833 LA  Leusden

    KvK nr: 70075735

    SOCIAL MEDIA
    U kunt ons ook bereiken via social media!

    Facebook    LinkedIn

    TOCH LIEVER TELEFONISCH CONTACT?

    U kunt onze klantenservice bereiken op:

    085-0711944

    Back To Top