CONTACT
VRAAG, SUGGESTIE OF OPMERKING?
VEELGESTELDE VRAGEN
U kunt een abonnement afsluiten bij een provider nadat uw woning correct is aangesloten en de hoofdkabel is aangesloten op het open glasvezelnetwerk. U krijgt hierover bericht van Digitale Stad zodra het netwerk klaar is. In het algemeen ontvangt dit bericht ongeveer 5 werkdagen na het afmonteren van de huisaansluiting.
Zodra de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en uw woning is opgeleverd door de aannemer wordt er aan de providers doorgegeven dat uw woning is aangesloten. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kunt kiezen voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende providers.
Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.
Ja, het is uitsluitend via automatische incasso mogelijk de eigen bijdrage te betalen.
Ja, de eigen bijdrage bij zowel een particuliere als een zakelijke aansluiting is inclusief BTW.
Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.
Nee, het is niet mogelijk om te onderhandelen over de eigen bijdrage. Over dit scherpe aanbod is goed nagedacht en onderhandeld voordat wij over zijn gegaan tot deze campagne.
U kunt eenvoudig controleren of uw adres binnen ons werkgebied valt. Dit doet u met de postcodecheck op de homepage.
Valt uw postcode niet binnen ons werkgebied, maar wilt u wel glasvezel? Neem dan contact op met onze klantenservice om te oriënteren of aansluiting van uw woning wel mogelijk is. U vindt onze contactgegevens en een contactformulier onder ‘Contact’.
Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.
Digitale Stad verzorgt het incassotraject. De eigen bijdrage wordt pas geïncasseerd nadat u van ons bericht daarover heeft ontvangen.
Alleen van toepassing op projecten waar een eigen bijdrage gevraagd wordt.
Indien u heeft gekozen heeft voor een particuliere aansluiting kunt u kiezen uit betaling in 1 of 2 termijnen. Bij betaling in 2 termijnen wordt de eigen bijdrage in 2 gelijke termijnen verdeeld. De eerste termijn wordt ongeveer 1 week na ons bericht geïncasseerd. De tweede termijn volgt 90 dagen later. Het is wettelijk verplicht om de tweede termijn binnen 90 dagen te incasseren. We kunnen daarom geen uitzondering maken.
Nee, in de projectperiode kan iedere woning in het projectgebied voor hetzelfde projecttarief worden aangesloten. Na de projectperiode is de inschrijfmodule gesloten en kunt u alleen nog op aanvraag inschrijven. Indien u aangesloten kunt worden krijgt u een offerte voor de aansluitkosten waarbij rekening wordt gehouden met de werkelijke aanlegkosten. De afstand van de openbare weg tot de woning kan hierbij wel degelijk verschil maken in de kosten.
De eenmalige kosten per aansluiting staan vast. U betaalt voor 2 woningen op 1 erf ook ‘gewoon’ twee keer de aansluitkosten. Indien de aansluiting gratis is zijn natuurlijk beide aansluitingen gratis.
Providers weten op basis van uw postcode en huisnummer welk soort verbinding u in uw meterkast heeft. Pas als de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en uw woning is opgeleverd door de aannemer wordt er aan de providers doorgegeven dat uw woning is aangesloten. U ontvangt van ons tijdig bericht wanneer u kunt kiezen voor een glasvezelabonnement bij een van de deelnemende providers.
Dit ligt er aan welke provider u nu heeft. U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk. Ook indien u gebruik maakt van bijvoorbeeld een live-, hotmail- of gmail-account kunt u uiteraard uw e-mailadres behouden. Stapt u over van Ziggo naar een van de deelnemende providers, dan krijgt u van uw nieuwe provider een nieuw e-mailadres. Bekijk op onze website welke providers deelnemen.
Dit ligt er aan bij welke provider u nu uw abonnement hebt. Ziggo levert geen diensten over het open glasvezelnetwerk.
- Super snel internet, nu en straks
- Vrije providerkeuze door een open glasvezelnetwerk
- Geen bijkomende kosten
- Geen verplicht abonnement
- Meerwaarde voor uw woning
- Constante kwaliteit, ook bij meerdere apparaten
- Uploaden en downloaden met dezelfde hoge snelheid
- U kunt uw e-mailadres behouden wanneer uw huidige provider haar diensten ook levert via het open glasvezelnetwerk
De meest bekende providers zijn: KPN, XS4ALL, Online.nl, Telfort en T-mobile Thuis. Maar ook Fiber.nl, Kliksafe, Plinq, Solcon, Stipte en Tweak leveren diensten op het open glasvezelnetwerk.
Er geldt een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen na ondertekening en datum van het inschrijfformulier. Zie onze algemene voorwaarden voor extra informatie.
U kunt zich eenvoudig online inschrijven. Kijk hiervoor op onze homepage. U kunt hier zowel een particuliere als een zakelijke aansluiting aanvragen.
Nee, pas als de centrale verdeelkast in uw regio is opgeleverd door Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en de aansluiting in uw woning is opgeleverd door de aannemer kunt een provider kiezen en een glasvezelabonnement afsluiten. U ontvangt hierover van ons tijdig bericht. In het algemeen duurt dit ongeveer 5 werkdagen. Daarna kunt u een glasvezelabonnement afsluiten bij een van de deelnemende providers.
De aanleg van een glasvezelnetwerk is een hele onderneming. Om een glasvezelkabel in de meterkast te krijgen, zijn diverse aanlegwerkzaamheden nodig. Hieronder een opsomming van die diverse werkzaamheden:
Graafwerkzaamheden
We graven een geul van de hoofdkabel naar de woningen. Dit vindt grotendeels plaats op de openbare grond en gedeeltelijk op uw erf/eigen grond. Voordat we starten met graven op uw erf/eigen grond bekijken we samen met u waar en hoe de kabel de woning inkomt en waar we allemaal rekening mee moeten houden.
Boomboringen
Als er langs de openbare weg geen ruimte is om de kabel langs een boom te leggen, boren we een gat onder de kern van een boom door. De kabel wordt vervolgens onder de boom doorgetrokken. Bomen hoeven niet verwijderd te worden en de schade aan de boom blijft beperkt.
We komen vooraf bij u langs
Om in kaart te brengen wat er precies nodig is om uw glasvezelaansluiting te realiseren, komt er vooraf een schouwer bij u langs. Samen met de schouwer bepaalt u waar de glasvezelmodem gemonteerd moet worden en waar de kabel, over uw erf, de woning binnenkomt. Als u niet thuis bent, vindt u een ‘niet thuis-kaart’ in de brievenbus en proberen we het later nog eens. Lopen we u nogmaals mis, dan nemen we telefonisch contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen.
Kabels schieten
Grootschalige graafwerkzaamheden zijn niet altijd nodig. Vaak kunnen we een glasvezelkabel over een korte afstand schieten, bijvoorbeeld van de stoep tot de woning (onder een voetpad of tuin door). Dit is niet altijd mogelijk en hangt af van de afstand tussen de openbare weg en de woning, de kwaliteit van de grond en mogelijke blokkades in de grond. De aannemer bepaalt hoe er het best gegraven kan worden voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. U begrijpt dat onze werkzaamheden enige overlast kunnen veroorzaken, maar dat proberen we tot een minimum te beperken. Zodra we beginnen in uw straat ontvangt u onze ‘graafkaart’. Hierin leest u welke stappen wij nemen voordat wij bij u in de woning een glasvezelaansluiting monteren.
Glasvezelkabel in uw woning
Na de aanleg naar uw woning is alleen nog een klein stukje oranje glasvezelkabel in de grond zichtbaar. Belangrijk: verwijder dit niet, want we hebben het nodig voor de aansluiting in uw woning. Na de aanleg brengt een monteur de kabel uw woning binnen en plaatst hij de glasvezelmodem. Voor de huisaansluiting wordt altijd een afspraak gemaakt.
Wij proberen dit natuurlijk altijd te voorkomen en gaan zo goed mogelijk voorbereid op het pad. Alle kabels en leidingen die in de grond liggen worden geregistreerd in een landelijk systeem van gemeenten en provincies, genaamd Klic. Voordat onze medewerkers aan de slag gaan, beoordelen zij eerst dit systeem. Heeft u zelf kabels en leidingen in de grond gelegd die niet zijn aangemeld bij Klic, dan vragen wij u dit aan de schouwer te melden.
Op het niet-thuis kaartje dat u van ons in de bus heeft ontvangen staat of u contact wilt opnemen met de schouwer voor het maken van een nieuwe afspraak.
Ja, in veel gevallen is dit mogelijk. Wij vragen u hiervoor contact met ons op te nemen. Wij kunnen op aanvraag extra aansluitingen aanmaken. Vervolgens kunt u met het online inschrijfformulier de gegevens invullen. De aansluitkosten zijn voor de extra aansluitingen gelijk aan de kosten van de 1e aansluiting.
Ja, er komt een schouwer bij u langs om, in overleg met u, te bepalen wat de meest efficiënte manier is om de kabel van de weg naar de woning te leggen en waar de kabel in de woning afgemonteerd kan worden.
Ja, dat is mogelijk. U dient aan de schouwer aan te geven waar op het erf de kabel dient te komen. Wij vragen u bij de inschrijving al te vermelden dat het om een nieuw te bouwen woning gaat.
Digitale Stad werkt in haar projecten nauw samen met Delta Rijssen Glasvezel Investeringen en KPN NetwerkNL. In samenwerking met deze partijen zorgen wij voor een betrouwbaar open glasvezelnetwerk in het buitengebied.
U kunt de Algemene Voorwaarden van Digitale Stad BV bekijken via onderstaande link:
https://www.digitale-stad.nl/algemene-voorwaarden-digitale-stad-bv/
Nadat uw aansluiting is opgeleverd ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage wordt ongeveer 1 week na factuurdatum van uw IBAN geïncasseerd.
Indien uw vakantiewoning een eigen, BAG geregistreerd, huisnummer heeft, dan kunt u een glasvezelaansluiting aanvragen. Zijn de toegangswegen op het vakantiepark in eigendom van de VVE of van het park dan dient u wel toestemming te hebben van de volledige VVE of de parkeigenaar voor de graafwerkzaamheden op het vakantiepark.
Fysiek is het product exact hetzelfde. Een zakelijke aansluiting biedt u de mogelijkheid om BTW terug te kunnen vorderen. Bij een particuliere aansluiting heeft u de mogelijkheid om de eigen bijdrage in twee termijnen te betalen. Bij een zakelijke aansluiting is dit niet mogelijk.
We hebben geen inspraak op de prijsvoering van een concurrent. Wij passen onze propositie niet aan. De keuzes die wij hebben gemaakt zijn in het belang van het succesvol uitrollen van glasvezel in de regio.
KPN NetwerkNL is de beheerder van het ‘open’ glasvezelnetwerk en zorgt straks samen met de providers voor de dienstverlening op het glasvezelnetwerk.
CONTACTFORMULIER
Heeft u een vraag, suggestie of opmerking? Stuur ons een bericht en wij nemen snel contact met u op.